2010-11-01

Kanske är lite tidigt att säga något

Men jag tror jag har kommit på varför jag har haft så hysteriskt svårt att hålla vikten, något jag aldrig haft förr. I förra veckan läste jag nämligen bibacksedlarna rätt noga på mina mediciner och upptäckte att det faktiskt fanns en biverkning med viktuppgång på en av dem.

Tyvärr är det en medicin jag egentligen behöver, men det finns andra sorter. Så jag tänkte att jag provar att ta bort den ett tag (det är en antiinflammatorisk medicin så det är inte farligt att laborera med den själv). Slutade ta tabletterna i onsdags och har trots lördagsgodis, bröd, äta lunch ute, fika och igår tårta efter maten gått ner hela 1,2 kg på en vecka.

Jag vet ju inte än om det faktiskt är bara en tillfällig sak eller om det faktiskt kommer fortsätta. På onsdag ska jag till doktorn och då ska jag diskutera detta och ta en del prover. Ska be om att få något alternativ också så får vi se. Men om det är så enkelt som att det är den förbaskade  medicinen, så blir jag både arg och glad. För då vet jag och då finns det ett sätt ur denna konstiga uppåtgående viktspiral som jag inte kan rå på vad jag än gör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar