2010-11-18

Jag är nog synsk!

Igår ringde läkaren från vårdcentralen. Självklart var alla prover normala, förutom min järnnivå i kroppen. Så jag ska äta extra järn ett tag. Precis som jag förutspådde förra veckan. Så jag gissar att jag nog är släkt med Saida trots allt... ;)

Hon frågade om jag märkt någon skillnad på att inte äta medicinen och jag sa som det var, jag har slutat gå upp i vikt. Förra veckan stod vikten visserligen still, men nu har jag som det ser ut faktiskt gått ner lite igen. Detta utan att göra någonting annat speciellt, eftersom jag varit hängig och dan och inte tagit mig till gymmet.

Så oavsett så tror jag nog att det är nåt knas ändå. Min kompis T har varit hos sin doktor och det visade sig att han hade zink- och b-vitaminbrist. Detta kan tydligen också göra att ämnesomsättningen är knasig. Det intressanta var att jag läste att om man har för lite b-vitamin i kroppen, b5 tror jag det var, så kan man inte bara få problem med ämnesomsättningen utan även med hyn. Acne är vanligt då. Gissa vem som ju har haft mycket problem med acne? :) Så nu har jag köpt b5-tabletter och återupptagit mina vitaminmineraltablettintag (fint ord där) sedan en vecka. Många bäckar små som det heter... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar