2015-01-02

Årets första mät- och vägdag

Fredagar är min nya mätdag.

Resultat efter en vecka:

Överarm -1 cm
Byst -2 cm
Under byst -2 cm
Midja -5 cm
Rumpa -10 cm
Lår -1 cm
Vad -1 cm
Vikt -0.5 kg
Ketoner: 1.0 mmol/l

Måttet på rumpan måste jag mätt fel förra veckan, märks inte på jeansen tyvärr att omkretsen minskat så mycket.

Vikten är överraskande eftersom jag trodde centimetrarna skulle mest bero på vatten. Men... Det kommer nog det med. :)

Ketonmätningen gör jag med mätare och stick i fingret.

Ser ut att gå åt rätt håll i alla fall, om jag bedömer helhetsresultatet. Ingen huvudvärk att tala om än, däremot är jag väldigt hungrig och skakig. Kommer därför inte åka till gymmet som planerat utan väntar en eller ett par dagar till. Vill ju inte ramla ihop där... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar