2013-02-07

Sockermonstret strikes back!

Igår hade jag en fantastisk huvudvärk och behövde ändå åka till jobbet på grund av möte med utländska projektdeltagare. Så jag gjorde det enkelt för mig, tyckte jag, och tog Finn crisps (fyra stycken) med ost och smör med som frukost/lunch.

Fast jag gjorde det inte enkelt för mig. Uppenbarligen var det tillräckligt med kolhydrater i detta (totalt 16 gram) för att trigga sötsug. Sockermonstret kom tillbaka. :( Igår fick jag till slut ge upp kampen och åt en liten skål med frysta hallon och vispgrädde. Inte speciellt mycket kolhydrater i det, men ändå tillräckligt för att dämpa sötsuget en aning.

Grymt irriterande är det i alla fall, för nu har jag ju ett par dagar till att kämpa innan jag blir av med monstret igen. Men igår fokuserade jag mycket på det faktum att jag ligger på en lägsta-vikt som jag inte varit i närheten av på två år och att jag faktiskt ska ner ÄNNU mer! Så nu surar jag inte utan försöker tänka positivit och framåt. Nästa gång jag behöver ha frukost med kommer jag dessutom köra kokta ägg och räksallad. Det får vara slut på de där Finn crisp-mackorna för ett tag framöver!

Det positiva är att jag trots allt inte tappat ketosen så det borde gå snabbt att komma ur sockermonstrets grepp (hoppas jag). *hoppas hoppas*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar