2015-04-17

Godaste frukosten på länge!

Varannan månad har mitt jobb teammöte på det lokala hotellets frukost. Dvs. vi kommer dit på morgonen, får ta frukost och sedan går vi in i en lokal bredvid hotellrestaurangen där vi har teammöte.

När jag vaknade imorse var jag hungrig så kroppen darrade. Så jag tog en stor frukosttallrik med äggröra (riktig sådan på ägg, smör och grädde, det är ett bra hotell detta), stekt bacon och några köttbullar och ugnsstekta körsbärstomater. Till det drack jag te och till efterrätt tog jag en liten skål naturell yoghurt med bär i.

Å så gott det var! Mätt blev jag med och jag var bara lite hungrig till lunch, så jag köpte en sallad på jobbet. Räkor, isbergs, paprika, gurka och ett halvt kokt ägg. Som vanligt åt jag knappt något av isbergssalladen utan bara "toppingen". Gott blir det!

Ikväll "lagar" maken mat via Max till resten av familjen. Jag tar nog lite av soppan jag gjorde i onsdags, från boken Matkärlek. Broccoli och purjolökssoppa och ett par ost-"chips" till. Blir bra det.

Lyckades efter flera försök idag äntligen få min Withings-våg att faktiskt prata med min mobil. Så nu har jag vägt mig idag. Trots att det var mitt på dagen efter matintag så sa vågen 0,6 kg minus jämfört med förra veckan. Fast egentligen ska jag ju väga mig på morgonen så det blir så lika som möjligt, så jag tar veckovägningen officiellt imorgon. Ketonerna visade 2.5 imorse vid mätning så jag känner mig trygg i förvissningen att jag gör rätt. Även om jag nog borde ätit mer igår kväll då. Kroppen har nog inte riktigt kommit in i full fettförbränning med tanke på hur hungrig jag var och ändå har så mycket fett att ta av... :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar