2012-03-13

Tuff första dag

Att skära bort kolhydraterna är tufft. Jag var inte speciellt sugen på sådant igår, stod ju till och med emot fikabrödet som chefen ute hos kunden jag är hos hade bakat. Men huvudvärken...

Vilken avslöjande grej det är, detta med huvudvärk. Trots rikligt intag av vatten (och te med) fick jag ändå massor med huvudvärk. Vilket vi alla vet är kroppens sätt att förklara att den faktiskt behöver de där kolhydraterna och annars ska du minsann få lida! Som tur är går det ju över och jag känner mig nöjd över att ha tagit en av de 2-3 dagarna av övergångsbesvär utan större bekymmer.

Vågen visade ett skutt neråt (vattnet som binds i kolhydratsrik mat som försvinner) och faktiskt ingen värk någonstans i kroppen när jag vaknade. Faktiskt är ju den vinsten bäst, att det gör mindre ont i leder etc DIREKT jag slutar med kolhydrater. Det blir ju inte bra, jag blir inte frisk. Men att minska värken, det är värt mycket det! Så jag kör på. Idag åt jag filmjölk med frön i till frukost (igår blev det ett kokt ägg, inte bra, glömde äta). Lunchen är en stor skiva stekt entrecote idag med, tillbehör körsbärstomater och bea! Smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar