2012-03-12

Nya friska tag!

Efter den bedrövliga vintern och cellgifterna från helvetet, har livet återkommit. Sjukdomarna har precis som hos alla andra i riket avlöst varann ett tag men nu är även jag frisk. Så imorse tänkte jag att nu finns det ingen anledning längre, dags att ta tag i vikten.

Gissa om jag blev glad över att vågen stått still bra länge nu. Trots saltlakritschoklad från Marabou och missbruk av bröd, mellan varven... :)

Men nu minsann har jag tagit mig i kragen och kört första dagen på lågkolhydratskost igen. Inte så mycket pga vikten faktiskt från början, utan för att jag i går blev dålig av att äta macka och dricka en massa te till frukost. Uppenbarligen är medicinen uppe i full styrka i kroppen, om vi så säger. Lika bra att sluta med nickelmaten innan jag behöver åka ambulans till sjukhuset igen.

Nytt nu är att jag tar medicinen på morgonen istället vilket faktiskt gör att jag sover lite bättre än då jag tog den på kvällen. Sedan är det ju uppenbarligen bättre att bli sjuk av allergin på dagtid istället för mitt i natten, om jag nu inte kan låta bli. Men jag stekte upp en redig bit entrecote igår (i bitar så klart) som jag ska ha med som matlåda till jobbet. Entrecote, grönsaker och beasås. Inte fy skam som lunch! :)

Som grädde på moset ska jag och maken åka till Rom i helgen medan barnen är hemma med min bror. Underbart, speciellt som det stod i väderprognosen att det skulle bli 18-20 grader och sol hela helgen! Det kan jag leva med, faktiskt! Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar