2012-03-22

Sjukt

Idag är det sjukt på mer än ett håll. Igår blev minstingen sjuk, halsont och feber. Idag är jag också sjuk, samma symptom. Jag som hade hoppats orka ut och handla lite tyg till saker jag behöver sy samt färg till saker jag behöver måla. Nåja, jag får hoppas att det går snabbt mot det bättre så jag kan handla imorgon i alla fall.

Det är ganska skönt att känna att kroppen samarbetar med mig igen. Istället för att lagra reserver oavsett hur mycket eller hur lite jag äter så fungerar den som jag är van. Äter jag bra så kommer vågen visa lägre siffror, det känner jag nu. Så vad som än var fel förut tror jag det rättat till sig igen. Nu gäller det bara att få bort dessa reservlager! Med motivationen jag känner och sockersuget under kontroll (det har legat två Snickers i "godisskåpet" här hemma i två veckor och jag har inte ens övervägt att äta upp dem) är det faktiskt bara att vänta. Tiden arbetar för mig faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar