2011-05-03

Två allergireaktioner på två veckor

I förrgår åt jag onyttigt och alltså fick jag en allergireaktion igen. Så här kan det inte fortsätta. Den första, som jag fick när jag var på lajv, var helt från det blå eftersom det visade sig att jag trots att jag åt ordentligt åt något jag inte tålde. Men i söndags... då åt jag kanelbullar, chips, nötter och choklad OCH min medicin samma dag. Korkskalle, det är vad jag är!

Så nu ska jag, för att inte falla ner i "jag orkar inte laga mat och äter det som finns istället"-fällan, se till att fixa matlådor att ta till. Nyss ställde jag in sex portioner fläskkarré i kylen. Eftersom jag tänkte att en åtstramning kanske märks på vågen med så går det ju hand i hand med att jag behöver ha bättre koll på vad jag äter.

Ibland blir jag bara så deprimerad över att det finns så lite saker jag kan äta. Det blir lätt tråkigt i längden men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att underlätta. Gissningsvis får jag köra så att jag stramar åt på veckorna och sedan "festar till" med lite lyxigare saker på lördagen men låter bli medicinen för att inte få ett allergianfall. Lyxen i helgen lutar åt att bli Flygande Jakob faktiskt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar