2011-05-26

Nedåtgående trenden håller i

Imorgon är det vägningsdag. Förra veckan skrev jag inget för emellanåt går det ner och sen upp igen. Men det verkar ändå hålla i sig, för på tjuvvägningen imorse var det ytterligare ner sen förra veckan.

Det handlar inte om några fantasistiska resultat alls men för mig som stått på samma vikt i nästan två månader nu var det roligt att se att vikten faktiskt gått ytterligare neråt.

För mig är det viktigare att hitta ett bra sätt att förhålla mig till mat. Många som äter lågkolhydratkost "festar ju loss" på helgerna med att unna sig lite extra, kanske i form av grönsaker etc. Det kan jag ju inte göra på grund av allergin. Så mitt "unna mig nåt gott" blir oftast godis, eftersom det är något jag KAN äta.

Vi får se hur det blir i helgen, vi ska åka till svärföräldrarna. Svärmor förstår mina speciella matbehov och blir inte sur över att jag inte äter det som bjuds om det är nåt som inte fungerar. Blev det inte ens innan jag blev påtvingad lågkolhydratskost i extremform pga allergin utan bara åt det för att komma åt vikten. Där har jag nog tur, tydligen är det många som inte får samma förståelse kring sin kost hos släkt och vänner. Maten blir lite spontan i helgen dock så vi får se hur det blir!

Men först ska vägdagen genomföras, den är imorgon och jag ser faktiskt fram emot den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar