2021-01-16

Ny leksak!

För många år sedan köpte jag en mätare som mäter ketoner i blodet. Mycket bra för att se att jag äter rätt. Tyvärr är stickorna hutlöst dyra, 30:- styck ungefär. 

Så förra helgen bestämde jag mig, efter att ha velat fram och tillbaka i ett par års tid egentligen, för att köpa mig en Ketonix.

I torsdags fick jag hem den och igår, den skulle laddas i 12 timmar före användning, provade jag första gången. Värdet var 12, appen visade att jag var i optimal ketos. Vilket jag visste stämde eftersom jag samtidigt använde min sista keton-mätsticka till blodmätaren som visade att jag låg på 1.3 mmol/L. Analys från min sida,  12 är acceptabelt men det går att få högre värde, dvs bättre nivå på ketosen.

Igår åt jag betydligt mycket mer fett och rejält mindre protein (tack vare LCHF ischoklad), och dagens värde via Ketonix var 20. Lägger vi dessutom till att vågen stått still en vecka på veckoinvägningen igår, men sedan igår visade ner ett halvt kilo ner, så börjar jag fundera på om jag kanske helt enkelt äter för lite fett men för mycket protein. Så jag ska hålla koll på mina makron och se. 

Spännande fortsättning följer. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar