2019-02-17

Hunger!

Jag brukar aldrig vara hungrig när jag vaknar. Istället brukar jag må lätt illa. Brukar alltid ta frukost med till jobbet,  glömde till och med att äta den där.

Sedan en vecka tillbaka äter jag frukost hemma innan jag åker till jobbet. Sedan en månad tillbaka äter jag dessutom havregrynsgröt varje morgon.

Och det fantastiska har hänt: jag är hungrig när jag vaknar nu! Det är väldigt svårt att förklara hur glad jag blir för det. Men för mig indikerar det att min ämnesomsättning kravlat sig upp från den källare den verkar gömt sig i de senaste åren!

Tack vare gröten har jag dessutom vansinnigt mycket mindre problem med tarmrörelse med.

Så jag sitter här,  njuter av att ha ätit gröt och ändå vara lite hungrig så att det könet bli lätt att äta upp äggen med. Har jag lyckats ta mig ur "vill inte äta"-träsket? Vi får väl se! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar