2018-05-10

Trög, trögare, trögast

En månad nu och jag har gått ner ett kilo totalt. Snacka om platå. Frustrationen gör sig påmind och motivationen krymper.

På jobbet igår, efter att behöva jobba över, var jag hungrig och less. Men jag blev stolt över mig själv när jag tog min mugg te och struntade i chokladbollarna, chokladen och allt godis som finns att köpa i kiosken där kaffeautomaten står! Väl hemma åt jag istället tröstmat i form av ägg och bacon. Mycket bättre mat! :)

Igår morse, efter att ha ätit annan frukost än hallon, yoghurt och keso i två dagar, var jag tillbaka nere på lägsta vikten sedan flera år. Och i imorse faktiskt ytterligare ett hekto ner. För mig är varje hekto ner just nu en seger, så WOHOO!!!

Frukost idag blir två kokta ägg med lite räksallad till. Och te så klart,  vad gjorde jag utan te?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar