2018-04-29

Fortfarande trögt, men neråt i alla fall!

Jag tror att jag legat för högt på kolhydratsintaget under de senaste veckorna. Eller,  ja. Någon dag mitt i en annars bra vecka har jag hamnat på 30-40 gram kolhydrater på en dag.  Vilket sabbat min ketos, vilket så klart gjort att vågen stått still eller rört sig saaaaaaakta neråt.

Så,  en av sakerna jag gjort annorlunda den senaste veckan är just att hålla extra koll på just kolhydraterna. Sett till att jag legat på max 20 gram per dag. Gärna mindre.

Och imorse visade min lilla mätare att jag ligger på 1.2 mmol/L ketoner, jämfört med 0.4 för ett par veckor sedan. Fortfarande inte inom optimal ketos-området (1.5-3), men det kommer!

Mina tarmar har fortfarande inte gett med sig riktigt,  så jag ska försöka låta bli mjölkprodukter under veckan som kommer, se om det hjälper. Det kan hjälpa vikten med så jag ser sett som dubbel vinst om det fungerar.

I övrigt behöver jag träna. Så, ska se om  jag kan börja cykla till jobbet kanske. Det är nästan 1,5 mil enkel resa,  så kanske ska mjukstarta med att cykla varje dag fast efter jobbet istället.

I vilket fall. 1.1 kg kvar till nästa delmål. Skulle vara gött att klara det till nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar