2013-11-11

Skojig liten app

Imorse tänkte jag att det vore roligt med nån liten app att följa framgångar med framöver. Sökte på "weight" i Google Play och hittade en liten gratisapp som heter Libra. Rolig liten sak som visar prognos också, baserad på inmatade viktresultat. PRECIS vad jag gillar bäst. För det där med att ta en dag i taget är ju bra och så tänker jag. Men motivationen kommer sig ju också av att tänka framåt och se "var kan jag vara om si och så många veckor/månader".

Så nu vill jag ju så klart mäta varje dag ett tag framöver bara för att ha många mätpunkter att lägga in. Det roligaste var dock att det går att sätta både en tänkt målvikt med tänkt måldatum, då visas hur många kilo per vecka och antalet kalorier mindre man ska äta per vecka för att nå målet. Kalorier bryr jag mig inte om men det är skoj att se att om jag håller min viktnedgång konstant över tid så når jag målvikt ett visst datum och samtidigt ser man en kurva som visar realiteten baserat på faktiska viktinmatningar.

På det hela taget hur kul som helst faktiskt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar