2013-11-22

Det hade jag glömt

För länge sedan, så där en fem år sedan nästan, så provade jag LCHF första gången. En lärdom då som jag hade glömt är att kroppen faktiskt gick ner stegvis i vikt. Det kunde stå still ett par, tre dagar för att sedan ta ett skutt ner på vågen.

Imorse insåg jag att det ju händer nu med men att jag hade glömt det. Förra veckan hände det, i början av denna vecka med och imorse, trots högt ketonvärde i urinen, stod vågen på samma som igår.

Istället för att bli deppig mindes jag det där och blev glad. Både för att jag känner igen det men mest för att jag ju vet att jag gör rätt! Så här vill min kropp reagera och det får den så klart!

Nu ska jag försöka hålla emot i helgen när jag ska sova borta två nätter. Men efter kladdkakebaket igår klarar jag nog snudd på vad som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar