2013-02-02

Skrynklig!

Jag har blivit skrynklig! På magen! Det är sannolikt för att det försvunnit rätt mycket fläsk just i den regionen och därför är jag glad över att vara skrynklig. Det kommer rätta till sig, jag har inte så mycket övervikt på ett ställe att det riskerar att bli någon påse av överbliven hud. Antagligen kommer jag skrynklas mer innan det slätas ut igen, beroende på hur fort fläsket försvinner helt enkelt. Men det är inte så svårt att leva med det faktiskt! :)

Så istället för att fokusera på de mindre bra sakerna försöker jag tänka på de bra. Som att jag kom i min bikini jag köpte när jag vägde 10 kg mindre. Även bysten fick plats utan risk att ramla ur. Ok, i ärlighetens namn är det alldeles för mycket fluff kvar runt mage och midja för att jag skulle vilja HA bikinin bland folk, men ändå. Den passade! Det är en bra sak att tänka på!

En annan bra sak är att jag för tre månader sedan beställde ett måttsytt underställ till en av mina nya Star Wars-kostymer. Det är bara det att jag inte angav dåvarande mått utan mått jag förväntar mig ha när jag får den (det var 20 veckors leveranstid på den). Målsättningen som kunde bli tuff var: byst 110 cm, midja 90 cm, lår 67 cm, stuss 115 cm. Nu kan jag konstatera att jag lätt kommer nå dit innan understället kommer. Bysten ligger redan på 109 cm (finns risk för att jag måste sy in dräkten själv sen alltså), midjan är 94 cm, lår 69 cm och stussen 118 cm. Minskar nu allt i samma takt som tidigare kommer dräkten passa som handen i handsken! Också något att glädjas åt!

Ser fram emot vidare framgångar och har full motivationsnivå. Lite värk och en våg och centimetrar som visar att jag krymper, det är en oslagbar kombination för att vilja fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar