2013-02-01

Allergin visade sitt fula nylle

Idag käkade jag lunch ute med brorsan. Lokala thai-haket. Tog för ovanlighetens skull en rätt med cashewnötter i. Skulle jag INTE gjort! Började direkt mål illa efter maten men tänkte att det går väl över. Tog två timmar innan jag fattade att jag skulle oroa mig. Kollade med brorsan, han mådde bra. Så, allergireaktion. En mild men i alla fall!

På bussen hem blev jag så akut illamående att jag insåg att det nog var bäst att fiska fram den lilla slatten väskljummet vatten jag faktiskt alltid har med mig ifall det krisar. Sedan i med tio betapred, skaka noga och dricka. Tog ju inte många minuter innan medicinen gjorde sitt. Som genom ett trollslag försvann illamåendet. Skönt! Inga pinsamma kräkningar på bussen så folk tror man har magsjuka eller så.

Men, det här var första gången på bra länge nu som jag hamnat i detta. Kanske borde hålla lite bättre koll, bara för att det händer sällan ska jag inte slappna av. Att det tar två timmar innan jag tänker allergi är lite lätt pinsamt faktiskt. :)

Ska beställa ny Anapen också, är nog bra att ha det med utifall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar